“Έλα, Τζον! Είμαι σίγουρος ότι μπορείς να σκεφτείς και καλύτερα”. Η ιστορία δικαίωσε τον αρχικό δισταγμό του Μικ Τζάγκερ στα πρώτα σχέδια που του έδειξε ο 24χρονος Τζον Πάσε, μεταπτυχιακός φοιτητής στο Royal College of Art του Λονδίνου. Λίγες μέρες αργότερα ο γραφίστας παρουσιάζει το logo που έγινε το πιο αναγνωρίσιμο λογότυπο στην ιστορία της μουσικής. Αυτά τα κόκκινα σαρκώδη χείλη με τη γλώσσα αποτελούν σύμβολο άγριας εξέγερσης και συμπληρώνουν 50 χρόνια ζωής.

Η ροή των γεγονότων όμως αρχίζει το 1969. Οι Rolling Stones επρόκειτο να ξεκινήσουν την ευρωπαϊκή τους περιοδεία και αναζητούν ένα νέο έργο τέχνης για την αφίσα του τουρ. Η δισκογραφική τους εταιρεία Deca τους δείχνει πολλά σχέδια αλλά τίποτα δεν τους ικανοποίησε. Τότε ο Τζάγκερ – με τη σύμφωνη γνώμη των υπόλοιπων μελών του συγκροτήματος – αποφασίζουν ν’ απευθυνθούν στο Royal College of Art.

Εκεί γνωρίζουν τον Τζον Πάσε, ο οποίος τελικά σχεδίασε την αφίσα, στην οποία πρωταγωνιστούσαν ένα τεράστιο κρουαζιερόπλοιο και ένα αυτοκίνητο (αξίζει να αναφερθεί ότι την ίδια χρονική περίοδο ένας συμφοιτητής του Πασέ, ο Στορμ Θόργκρσον, σχεδίαζε το θρυλικό «The Dark Side Of The Moon» των Pink Floyd). Το συγκρότημα και ιδιαίτερα ο Τζάγκερ έμειναν ευχαριστημένοι από το έργο του Πάσε και αποφασίζουν να του δώσουν μια ακόμη ευκαιρία. Το 1970 ετοίμαζαν το ένατο στούντιο άλμπουμ τους, το «Sticky Fingers», και ήθελαν ένα νέο λογότυπο.

Ο Μικ Τζάγκερ έδειξε στον Πάσε την εικόνας της θεάς Κάλι, η οποία αποτυπώνεται με τέσσερα χέρια και μακριά μυτερή γλώσσα, λέγοντάς του: «Αυτό μου αρέσει». Ο γραφίστας εμπνεύστηκε από αυτό που είδε και σκέφτηκε να το πάει λίγο παραπέρα: να δημιουργήσει κάτι που θα εμπεριείχε αντιεξουσιαστικό αλλά και προκλητικό στοιχείο. Ο,τι δηλαδή αντιπροσώπευαν οι Rolling Stones, ιδιαίτερα εκείνη την εποχή, στο απόγειο της καριέρας τους.

Σε λίγες μέρες ο Πάσε πηγαίνει στον Τζάγκερ το «Tongue and Lips». Ο δημιουργός αναφερόμενος στη σύλληψη της ιδέας του είπε: «Ηθελα κάτι κατά της εξουσίας. Οταν συνάντησα τον Τζάγκερ για πρώτη φορά, το πρώτο πράγμα που πρόσεξα πάνω του ήταν το μέγεθος των χειλιών του και το στόμα του». Κάπως έτσι κατάφερε ο Πάσε να συγκεράσει στο σχέδιό του όλα όσα πίστευε ότι θα πρέπει να υπαινίσσονται στο νέο λογότυπο. Και τα κατάφερε. Ο Τζάγκερ λάτρεψε αυτό το αναιδές σχέδιο – όπως και οι υπόλοιποι Stones – και πλήρωσε τον γραφίστα με το εκπληκτικό ποσό των 50 στερλινών.

Θα ήταν ψέμα να πει κανείς ότι τότε πίστεψε κανείς πως θα γινόταν το πιο εμπορικό σύμβολο της μουσικής. Ακόμη και αυτοί που δεν έχουν ακούσει ένα τραγούδι του θρυλικού βρετανικού συγκροτήματος γνωρίζουν – ίσως και να έχουν φορέσει – τη «γλώσσα με τα χείλη». Οι Rolling Stones διατήρησαν τα πνευματικά δικαιώματα και ο δημιουργός του λογότυπου έλαβε ένα μέρος αργότερα. Πριν από λίγο καιρό ο Τζον Πάσε πούλησε το πρωτότυπο έργο τέχνης – το οποίο μάλιστα είναι ασπρόμαυρο – στο Μουσείο Βικτωρίας και Αλβέρτου για 92.500 δολάρια.