Ο αμερικανός με ελληνική ρίζα φωτογράφος Τοντ Παπατζόρτζ πέρασε τα καλοκαίρια του 1983 και 1984 στην Αθήνα: για ένα μήνα κάθε φορά επισκεπτόταν τον Ιερό Βράχο και απαθανάτιζε τον κόσμο εκεί, δημιουργώντας μια σειρά φωτογραφιών που μοιάζει «χάμενη στο χρόνο, συνδυάζοντας το αρχαίο με το σύγχρονο». Οι υπέροχες, διαχρονικές εικόνες του παρουσιάζονται στο λεύκωμα «Οn the Acropolis» («Πάνω στην Ακρόπολη») των εκδόσεων STANLEY/BARKER.

«Τράβηξα τις φωτογραφίες της Ακρόπολης τα καλοκαίρια του 1983 και 1984, κάτω από πολύ έντονη ζέστη και εκτυφλωτικό φως» θυμάται ο φωτογράφος.
«Εμενα σε ένα ωραίο ξενοδοχείο, πέντε λεπτά από την Ακρόπολη, όπου κάθε επιφάνεια του δωματίου μου ήταν από μάρμαρο και όπου κάθε απόγευμα έκανα γύρους στην πισίνα, τρελαίνοντας το προσωπικό».
«Στα μάτια μου, το ρηχό βάθος πεδίου έκανε τους ανθρώπους να μοιάζουν με φιγούρες πάνω σε ελληνικά αγγεία και ανάγλυφα» .
«Για να μην αναφέρω πως και οι “χαρακτήρες” πάνω σε αυτά τείνουν να καίγονται από την ομορφιά ή τη σοβαρότητα του αρχαίου μύθου».
«Ηθελα να αιχμαλώτισω το εξαίσιο, λευκό φως της Ακρόπολης και τη λαμπερή πέτρα των σχιστόλιθων και των μνημείων της».
«Όποτε επισκεπτόμουν το μυθικό σπίτι της Αθηνάς ήμουν σε έξαψη, ενθουσιασμένος που πλησίαζα το ένδοξο μέρος».
«Ποιος θα περίμενε ότι τα κουρέματα και τα ρούχα εκείνης της εποχής, θα φαίνονταν τόσο διαχρονικά και σύγχρονα 35 χρόνια μετά; Αυτό είναι το χάρισμα της φωτογραφίας».
Φωτογραφίζοντας το πλήθος των τουριστών από την κατάλληλη οπτική γωνία.
Σκιές «περισυλλογής« αντιπαραβάλλονται με το αττικό φως.
«Πολλές από τις εικόνες μου αντηχούν τα δράματα του ελληνικού μύθου: είναι σωματικές σχεδόν βίαιες, ακόμα και όταν αποτυπώνουν τις ρουτίνες και τους ρυθμούς των επισκπεπτών».