«Η Τέχνη των Κτιρίων»: Ένας ύμνος στη δημιουργικότητα της κατασκευαστικής βιομηχανίας

Το Πιστοποιημένο Ινστιτούτο Κατασκευής της Βρετανίας (CIOB) ανακοίνωσε τους φετινούς νικητές του, μετά τις χιλιάδες ψήφους του κοινού. Από τον φουτουριστικό σταθμό του μετρό στη Μόσχα μέχρι το κυβιστικό «Σπίτι της Μαύρης Μαντόνας» στην Πράγα, ο διαγωνισμός «Η Τέχνη των Κτιρίων» αποτελεί έναν ύμνο στη δημιουργικότητα της κατασκευαστικής βιομηχανίας και των κτιρίων που μας περιστοιχίζουν.

Το Βραβείο Κριτών απονεμήθηκε στον Πέδρο Λουίς Αχουριαγκουέρα Σαΐζ για τη φωτογραφία του από το εντυπωσιακό κέντρο «Πόλη των Τεχνών και Επιστημών» στη Βαλένθια. «Εξαιτίας της αντανάκλασης στο νερό το βράδυ, η αρχιτεκτονική του κτίριου μάς δείχνει τη φιγούρα ενός ψαριού, προϊστορικό ίσως, με την καρδιά του ακόμα ζωντανή» δήλωσε ο Ισπανός φωτογράφος PEDRO LUIS AJURIAGUERRA SAIZ.
O νέος φουτουριστικός σταθμός στο μετρό της Μόσχας απέσπασε το Βραβείο Κοινού ALEXANDR BORMOTIN.
«Στο παρελθόν, οι ψεύτικες προσόψεις ήταν σπάνιες και προσωρινές παρεμβάσεις σε αστικούς χώρους, αλλά σήμερα έχουν γίνει μέρος του τοπίου της πόλης, οι οποίες αλλάζουν μόνο κατά διαστήματα» γράφει στη συνοδευτική λεζάντα η Ολια Πέγκοβα για την παραπάνω φωτογραφία που τράβηξε στη Ρωσία PEGOVA OLYA.
H γέφυρα Αϊφελ στο Πόρτο. «Ανθρωποι περίμεναν το φεστιβάλ δρόμου Senhora da Agonia, ένα από τα μεγαλύτερα της Πορτογαλίας. Από τον δρόμο είδα αυτές τις όμορφες σιλουέτες, τη γέφυρα, τους πράσινους σταυρούς και το κτίριο πίσω, όλα σε αρμονία» JOSE PESSOA NETO.
Η περιοχή Bank στο Λονδίνο: «Χρησιμοποιώ τον μινιμαλισμό ως μέθοδο που επιτρέπει τη σαφήνεια. Η διαδικασία εξαλείφει την απόσπαση της προσοχής, κρατώντας τον θεατή εστιασμένο στα πιο αγνά στοιχεία της φωτογραφίας, ατη μορφή, ατο φως, ατην υφή και ατον τρόπο που αυτά τα συστατικά συγχωνεύονται» JONATHAN WALLAND.
«Θάλασσες και Ανθρωποι», Περού. «Η παρέμβαση του ανθρώπου στη φύση δεν είναι πάντα κακή. Αυτή η φωτογραφία δείχνει την ηρεμία της φύσης και ένα μπαλκόνι από όπου οι άνθρωποι μπορούν να την εκτιμήσουν καλύτερα» DAVID MARTIN HUAMANI BEDOYA.
Αεροφωτογραφία από τις υπόγειες εισόδους στο Εθνικό Φόρουμ της Μουσικής στο Βρότσλαβ της Πολωνίας. «Ενα εξαιρετικό παράδειγμα αξονομετρίας στην αρχιτεκτονική» σύμφωνα με τον φωτογράφο GRZEGORZ TATAR.
Το «Σπίτι της Μαύρης Μαντόνας» στην παλιά πόλη της Πράγας αποτελεί το πρώτο δείγμα κυβιστικής αρχιτεκτονικής στην Πράγα. Σχεδιάστηκε και χτίστηκε από τον Τζόσεφ Γκοκάρ μεταξύ 1911 και 1912 και παραμένει έως σήμερα από τα πιο διάσημα του είδους του DEBDATTA CHAKRABORTY.
«Η παραπάνω φωτογραφία από το Αμπου Ντάμπι απεικονίζει την απαραίτητη αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων και κτιρίων. Χωρίς τους εργατικούς ανθρώπους να καθαρίζουν τα γιγαντιαία τζάμια του πύργου, το κτίριο θα φαινόταν αρκετά άσχημο» επισημαίνει ο φωτογράφος VOLKER SANDER.
Καταφύφιο στην προκυμαία του ανατολικού Σάσεξ, στη Βρετανία. «Είναι μια κομψή και ευχάριστη λύση σε ένα κοινότοπο πρόβλημα» λέει ο Ανταμ Ρίγκαν για την κατασκευή του αρχιτεκτονικού γραφείου Duggan Morris Architects ADAM REGAN.
«Οταν φωτογράφισα τη La Muralla Roja (ένα μεταμοντέρνο συγκρότημα διαμερισμάτων στο Κάλπε της Ισπανίας), ένιωσα σαν να είμαι σε πίνακα του Ντε Κίρικο, εξαιτίας της ονειρικής αίσθησης του μέρους. Για μένα, αυτή η εικόνα εμπεριέχει την αίσθηση του φωτός και του χρώματος που μου αρέσει περισσότερο στη φωτογραφία και τα οποία είναι σημαντικά για τη δουλειά μου» AGNESE SANVITO.